ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است
سرخط خبرها

۲۰ شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی (۲۴ بهمن ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۹۰۱۲
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
۲۰ شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی (۲۴ بهمن ۱۴۰۰)
روز گذشته شمار شهر‌های قرمز کرونایی در استان خراسان رضوی به ۲۰ شهرستان افزایش یافت و این در حالی است که در اعلام قبلی، شهر‌های قرمز کرونایی استان ۱۰ شهرستان بود.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ روند پرشتاب و آسانسوری ابتلا به کرونا در استان همچنان ادامه دارد و آمار مبتلایان نیز تقریبا هر روز در مقایسه با روز قبل از آن در حال افزایش است تا جایی که به گفته رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، روز گذشته شمار شهر‌های قرمز کرونایی در استان به ۲۰ شهرستان افزایش یافت و این در حالی است که در اعلام قبلی، شهر‌های قرمز کرونایی استان ۱۰ شهرستان بود.

به گفته محمد پهلوان، اکنون ۸ شهرستان شامل باخرز، زاوه، جوین، فیروزه، درگز، کلات، جغتای و کوهسرخ در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند؛ وضعیتی که برای این شهر‌ها نیز ناپایدار است و می‌تواند با تغییر رنگ در روز‌های آینده همراه باشد.

مدارس، همچنان غیر حضوری

پس از اوج گیری امیکرون و با تغییر رنگ بیشتر شهر‌های کشور با تصمیم ستاد کرونا در اولین گام، کلاس‌های درس که پس از گذر از پیک سهمگین پنجم کرونا بازگشایی شده بودند دوباره غیرحضوری شدند تا آموزش دانش آموزان در شهر‌های نارنجی و قرمز در فضای مجازی پیگیری شود.

با این حال با وجود افزایش بیماران کرونا در روز‌های گذشته اخبار ضد و نقیضی از تخلف برخی مدارس و بازگشایی زودتر از موعد آن‌ها به گوش می‌رسد که صحت و سقم آن را از مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی جویا شدیم.

مهدی مجیدی فر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به شرایط کنونی و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله باکرونا مدارس شهر‌های دارای شرایط قرمز کرونایی به مدت دو هفته غیر حضوری شده است و پس از این دو هفته، با توجه به شرایط دوباره در این باره تصمیم گیری می‌شود.

استثنا در برگزاری حضوری کلاس‌ها

وی با بیان اینکه در اولین روز‌های موج ششم کرونا و با تغییر رنگ کرونایی مشهد، از ۱۳ بهمن مدارس به مدت دو هفته تعطیل شده اند و کلاس‌ها در بستر فضای مجازی دنبال می‌شود، افزود: در این وضعیت همه مدارس به صورت غیرحضوری کلاس‌های درس را پیش می‌برند و تا به حال گزارش خاصی از تخلف مدارس به آموزش و پرورش ارائه نشده است.

وی در واکنش به پیامک ارسالی از سوی برخی مدارس در تعدادی از شهرستان‌های استان به والدین دانش آموزان مبنی بر برگزاری حضوری کلاس‌های درس، گفت: برخی از شهرستان‌های استان مانند صالح آباد که بخش عمده‌ای از دانش آموزان‌ها آن به دلیل حضور در مناطق کور مرزی به فضای مجازی و اینترنت دسترسی ندارند، به کلی از چرخه آموزش جدا می‌شوند.

این موضوعی است که علاوه بر افت تحصیلی، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی نیز به همراه دارد و در آینده این افراد باید با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم کنند.

مجیدی فر با بیان اینکه تعداد دانش آموزان این مدارس بسیار کم است و برخی کلاس‌ها با ۳ دانش آموز برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این شرایط برخی مدارس برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان این برنامه ریزی را انجام دادند تا دانش آموزان با توجه به دسترسی محدود به اینترنت در برخی روز‌ها در مدرسه حضور داشته باشند تا فرایند تحصیل آن‌ها پیگیری شود.

کاهش پنجاه درصدی اهدای عضو به دنبال شیوع امیکرون

ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز اعلام کرد که در نیمه اول بهمن ماه جاری چهار عمل اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی انجام شد که نسبت به نیمه اول دی ماه که هشت مورد بود ۵۰ درصد کاهش داشت و علت اصلی آن شیوع ویروس امیکرون و مشکلات ناشی از موج ششم کروناست.

ابراهیم خالقی اعلام کرد: یکی از اصلی‌ترین ارکان در زمان اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، علاوه بر سالم بودن عضو، داشتن تست PCR منفی فرد اهدا کننده است.

ادامه شتاب ابتلا به کرونا تا ۲ هفته آینده

همچنین به گفته دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزایش ابتلا به کرونا در خراسان رضوی تا ۲ هفته آینده ادامه دارد.

به گفته علی اصغر انجیدنی اکنون بیش از ۱۱۰۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند که حدود یک چهارم از این تعداد در بخش‌های مراقبت ویژه قرار دارند و تعداد بیماران بدحال و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه نیز در حال افزایش است.

با وجود همراهی ستاد ملی کرونا برای ادامه فعالیت مشاغل و صنوف، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، امیر دیداری، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد، نیز اعلام کرد که اکنون تزریق دز سوم واکسن نیز برای ادامه فعالیت اصناف مورد تأکید قرار گرفته است و طبق این طرح، نظارت بر عهده اتحادیه‌های صنفی بوده است و ما نیز به عنوان ناظر در عرصه حضور خواهیم داشت.

سیدجواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز اعلام کرد هر چند تا سه شنبه همه مهدکودک‌ها تعطیل اند، اما در آن روز هم براساس آخرین وضعیت ویروس امیکرون تصمیمات جدید اتخاذ می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->